DIY - Selyempárna

Jöjjön valami teljesen más!  

...nem asztal, hanem ágy, ... és nem terítő hanem párna! :-)

A selyemfestés elsőre nagyon nehéznek és drágának tűnhet, pedig nem az! Egy fa-keret, feszítő gombostűk, viasz és néhány szín és persze egy selyemkendö ... ennyi az egész!

Tarts velem és megmutatom, hogy csináld!:-)

selyemparna2.jpg

 Az anyagot (nálam most egy 55x55 cm-es selyemkendő) a gombostűk segítségével egy megfelelő méretű fakeretre feszítjük, azután meleg viaszba mártott ecsettel felvisszük a kiválasztott mintát, ami a keret alá tett papíron van előrajzolva.

selyemparna9.jpg
selyemparna8.jpg

selyemparna7_1.jpg

Ha megszáradt a viasz, benedvesítem a virág közepét és ecsettel felviszem a színeket (hőfixálós selyemfestéket használok, pl. Pentart, Deka, Marabu).

selyemparna5.jpg

 Utána, lehetőleg gyorsan benedvesítem az anyag többi részét is, hogy ne keletkezzenek szélek a színek között és ide festem bele a türkiz szint némi fehérrel keverve.

selyemparna4.jpg

 Amikor ez is megszáradt, akkor a gombostűket eltávolítva papírtörlőkre fordítom színnel lefelé az elkészült anyagot, aztán felülre is teszek papírtörlőt és langyos vasalóval (!) leolvasztom a viaszt a selyemről.

Utána visszatűzöm a keretre a kendőt, és egy szegélyhúzó ezüst színnel (selyemkontúr festék) utána rajzolom néhol a motívumokat.

JA, ÉS MÉG VALAMI:

van egy úgynevezett festéksűrítő anyag (ami megakadályozza a festék elfolyását a selymen), ezt kis mennyiségben összekevertem némi barna színnel, és ezzel még pöttyöket festettem a növények végére...:-)

 HÁT NEM CSODÁS:-) 

selyemparna3.jpg

... ha ránézek a nyár betölti a szívem :-) ♥ :-) ♥ :-) ♥

A varrás részleteit kihagynám, mert abban szakbarbár vagyok;), de biztos találtok máshol szakszerű leírást hozzá...

selyemparna.jpg

selyemparna2.jpg